Скрипт на Scout'a - Скрипты - Team Fortress 2 - Каталог статей - .::ekb-Arena::. Бесплатный игровой портал Екатеринбурга
Главная | Форум | Файлы 16:14 | 10.05.2024
Меню

Категории раздела
Гайды по персонажам [8]
Настройка TF2 [4]
Скрипты [10]
Мастерская TF2 [0]
Остальное [0]

Мини чат
200

Поиск

Наш опрос
Сервер какого шутера от первого лица надо добавить?
javascript:; javascript:;
Всего ответов: 265

Халявные вещи!

Статистика
Статистика
Сейчас на сайте
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Посетившие за день


Реклама

Реклама на сайте
Главная » Статьи » Team Fortress 2 » Скрипты

Скрипт на Scout'a
scout

Разведчик как один из самых быстрых персонажей в игре Team Fortress 2 успел обрасти даже некоторыми терминами. Один из них "dodging" - быстрое перемещение в любом направлении с помощью двойного прыжка. Все что от тебя потребуется быстро нажимать по клавишам перемещения. Нижеприведенный скрипт продлевает жизнь твоей клавиатуре и позволяет быстро перемещаться нажимая всего на одну кнопку.

Непосредственная работа скрипта: нажимаешь и держишь непродолжительное время клавишу перемещения, отпускаешь и затем повторно ее нажимаешь (своеобразный двойной клик по клавише). Скрипт полезен для любого персонажа игры, но вся его прелесть проявляется только при игре Разведчиком. Для использования скрипта тебе необходимо привязать к кнопкам следующие алиасы: "+MoveDodgeUp", "+MoveDodgeDown", "+MoveDodgeLeft" и "+MoveDodgeRight". Алиасы "+InAirAction" и "-InAirAction" полезны при перемещениях под водой. Значения по умолчанию уже выставлены в самом скрипте.

Теперь собственно и сам скрипт

Код:

//==============================================================================//
// //
// Name: Quick Dodge Script for the scout //
// Author: C-YA | Mar_Tzipan //
// Date: 09/10/2007 //
// //
//==============================================================================//
// //
// Description: This script adds functionality to your movement //
// keys by performing a quick dodge whenever //
// tapped twice (such as in Unreal Tournament) //
// //
// Usage: Holding or pressing the movement keys would //
// result in regular movement. the script is only //
// triggered when a movement key is held for a //
// very short period of time, gets released, and //
// once again gets pressed (meaning tapped twice). //
// //
// Restriction: The script is useable by all classes. //
// However, only the scout can utilize its full //
// potential. //
// //
// Activation: The script must be loaded to be used, this can //
// be achieved by using the EXEC command ingame //
// and specifing this file's name (Dodge.cfg), or //
// by appending it to your autoexec.cfg, or by //
// issuing the EXEC command from the autoexec.cfg. //
// NOTE: all files mentioned above must reside in //
// ..SteamAppsteam fortress 2tfcfg //
// //
// Setting up: To use this script, you must bind the aliases //
// named: "+MoveDodgeUp", "+MoveDodgeDown", //
// "+MoveDodgeLeft" and "+MoveDodgeRight". //
// "+InAirAction" and "-InAirAction" are available //
// for doing actions in mid air (such as ducking). //
// Default setting for all of these can be found //
// at the bottom of this script. //
// //
// Issues: Dodging with classes other than scout will //
// result in a pathetic little hop, I suggest //
// refraining from it. //
// //
// Notes: The script would work for a scout even if the //
// first jump has been used up (or if falling) //
// Experiment with it to view the possibilities. //
// For some reason, aliasing the wait commands did //
// not work for me, so many in the future this //
// script would be more tweakable. //
// //
// Credits: http://tf2wiki.net/index.php/Scripting //
// http://tf2wiki.net/index.php/Community_Scripts //
// And everyone who contributed to them. //
// //
// //
// Copyright 2007 Mar_Tzipan http://clancya.org/ //
// This program is free software: you can redistribute it and/or modify //
// it under the terms of the GNU General Public License as published by //
// the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or //
// (at your option) any later version. //
// //
// This program is distributed in the hope that it will be useful, //
// but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of //
// MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the //
// GNU General Public License for more details. //
// //
// You should have received a copy of the GNU General Public License //
// along with this program. If not, see . //
// //
//==============================================================================//

//==============================================================================//
// Dodge forward //
// Since all the groups are basically the same, only this one is explained //
//==============================================================================//

// Set the bindable alias to perform SetMoveUp whenever held
alias +MoveDodgeUp "SetMoveUp;"

// Set the bindable alias to perform SetDodgeUp whenever released
alias -MoveDodgeUp "SetDodgeUp;"

// Start moving forward and the release alias to perform SetDodgeUp,
// after the wait period, the release alias is set to stop movement,
// thus disabling the dodge for this instance.
// The wait period determines how fast you have to let go, after
// pressing the movement key, in-order to enable dodging"
alias SetMoveUp "+Forward; alias -MoveDodgeUp SetDodgeUp; wait 15; alias -MoveDodgeUp HaltMoveUp;"

// Halting movement and setting the next key press to dodge,
// after the wait period, the alias returns to movement functionality.
// The wait period determines how fast you must tap the key in-order to dodge.
alias SetDodgeUp "-Forward; alias +MoveDodgeUp DodgeUp; wait 15; alias +MoveDodgeUp SetMoveUp;"

// Stop movement and reset the alias
alias HaltMoveUp "-Forward; alias -MoveDodgeUp SetDodgeUp;"

// Perform the actual dodge, InAirAction allows you to add actions of your own while in mid air.
alias DodgeUp "+Forward; wait 2; +jump; wait 2; +InAirAction;-jump; wait 2; +jump; wait 2; -jump; wait 60; -InAirAction;"

//============//
// Dodge back //
//============//
alias +MoveDodgeDown "SetMoveDown;"
alias -MoveDodgeDown "SetDodgeDown;"
alias SetMoveDown "+Back; alias -MoveDodgeDown SetDodgeDown; wait 15; alias -MoveDodgeDown HaltMoveDown;"
alias SetDodgeDown "-Back; alias +MoveDodgeDown DodgeDown; wait 15; alias +MoveDodgeDown SetMoveDown;"
alias HaltMoveDown "-Back; alias -MoveDodgeDown SetDodgeDown;"
alias DodgeDown "+Back; wait 2; +jump; wait 2; +InAirAction; -jump; wait 2; +jump; wait 2; -jump; wait 60; -InAirAction;"

//============//
// Dodge Left //
//============//
alias +MoveDodgeLeft "SetMoveLeft;"
alias -MoveDodgeLeft "SetDodgeLeft;"
alias SetMoveLeft "+MoveLeft; alias -MoveDodgeLeft SetDodgeLeft; wait 15; alias -MoveDodgeLeft HaltMoveLeft;"
alias SetDodgeLeft "-MoveLeft; alias +MoveDodgeLeft DodgeLeft; wait 15; alias +MoveDodgeLeft SetMoveLeft;"
alias HaltMoveLeft "-MoveLeft; alias -MoveDodgeLeft SetDodgeLeft;"
alias DodgeLeft "+MoveLeft; wait 2; +jump; wait 2; +InAirAction; -jump; wait 2; +jump; wait 2; -jump; wait 60; -InAirAction;"

//=============//
// Dodge Right //
//=============//
alias +MoveDodgeRight "SetMoveRight;"
alias -MoveDodgeRight "SetDodgeRight;"
alias SetMoveRight "+MoveRight; alias -MoveDodgeRight SetDodgeRight; wait 15; alias -MoveDodgeRight HaltMoveRight;"
alias SetDodgeRight "-MoveRight; alias +MoveDodgeRight DodgeRight; wait 15; alias +MoveDodgeRight SetMoveRight;"
alias HaltMoveRight "-MoveRight; alias -MoveDodgeRight SetDodgeRight;"
alias DodgeRight "+MoveRight; wait 2; +jump; wait 2; +InAirAction; -jump; wait 2; +jump; wait 2; -jump; wait 60; -InAirAction;"

//=========================================//
// Binds - This is what you want to change //
//=========================================//
bind "UpArrow" "+MoveDodgeUp"
bind "DownArrow" "+MoveDodgeDown"
bind "LeftArrow" "+MoveDodgeLeft"
bind "RightArrow" "+MoveDodgeRight"

//============================================//
// InAction - This is what you want to change //
//============================================//
alias +InAirAction "+Duck"
alias -InAirAction "-Duck"


Источник: http://tf2.ya1.ru
Категория: Скрипты | Добавил: XoTtDoG (16.01.2010)
Просмотров: 1565 | Теги: TF2, Скрипты TF2, Статьи TF2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Аккаунт



Вход

Мониторинг
connect 92.248.162.250:27016

connect 92.248.186.214:27015


Голосуй за нас
Рейтинг Counter-Strike сайтов. TOP.MY-CS.RU Голосовать за сервер .::ekb-Arena::. Public

Новости

Супер игра

Реклама

Заработок
Graffiti Decorations(R) Studio (TM) Site Promoter Wm.Beast.Kz

Друзья сайта
cs сервера Сервера CS Сервера CS warmodcs.ru - плагины, мониторинг, сервер КС 1.6, War3FT CS 1.6 Respawn Server

CS Сервера Мониторинг cs 1.6 серверов cs сервера cs сервера ремонт макинтош Монитор cs серверов Сервера CS 1.6s.ru/" target="_blank">Сервера CS mon1toring.ru Мониторинг серверов CS 1.6
Мониторинг серверов CS 1.6
Онлайн CS сервера - мониторинг

Статистика


Design by n0d design © 2010
Бесплатный хостинг uCoz